Casestudy

Docks Rederij & Boot10

Met de inzet van Partypay stroomlijnde Docks de bezoekerservaring op haar schepen. Door drukte bij de instap en aan de bar te voorkomen en het betalingssysteem te optimaliseren voor gebruik op het water, heeft de rederij een innovatieve stap gezet. 

docks-1-buitenaanzicht-1800x1200

De Uitdaging

Rederij Docks, de grootste van Nederland had een aantal operationele uitdagingen. Alle bezoekers komen tegelijkertijd aan boord en moeten snel geholpen kunnen worden.

Ook zorgen de unieke eigenschappen van de verschillende boten, voor maatwerk op het gebied van internet en betalingen. 

Dieter Bartels, Docks / Boot10

''Samen met Partypay hebben we onze partyschepen veel efficiënter gemaakt. Al het betalingsverkeer is nu inzichtelijk en wij zijn klaar voor de toekomst.

De oplossing

Docks heeft met Partypay een oplossing geïntroduceerd die drukte minimaliseert. Bezoekers kunnen van tevoren al saldo inladen in de App en kunnen direct bestellen aan de bar. 

Ook zijn alle schepen zijn uitgerust met stabiele 4G-antennes, wat storingen voorkomt en zorgt voor betrouwbare transacties. Hierdoor is Docks verzekerd van de omzet, en kan het personeel sneller en efficiënter werken. Valt het internet toch even weg dan kan het bestellen gewoon doorgaan.

50%

Waardeert voorafgaand aan een evenement al saldo op of doet dit vlak voor het boarden op de telefoon. Dit zorgt voor een enorme tijdswinst voor bezoekers die voorheen in de rij moesten na binnenkomst om munten te kopen. ​

100%

Kostenbesparingen ten opzichte van fysieke munten: geen uitgaven aan een muntenbalie, personeel, muntproductie en handling. Bij een pin-only cashless oplossing zouden de kosten nog hoger zijn uitgevallen door de transactiekosten. Bovendien is Partypay door de unieke samenwerkingsvorm voor Docks volledig kosteloos"

70%

Verhoogde snelheid aan de bar doordat barmedewerkers geen munten meer hoeven te tellen of mondeling bestellingen hoeven op te nemen. Bezoekers kunnen in de (korte) rij de bestelling invoeren en aan de bar meteen scannen.

100%

Minder ruis. Vooraf werd vaak aangegeven dat barmedewerkers moeite hadden om bezoekers goed te verstaan. Dit kwam door de afstand tussen hen en de bezoekers, veroorzaakt door de positie van de bar en de harde muziek.

Wat zeggen bezoekers en barmedewerkers?

"Fijn dat ik met vriendinnen kan aanklikken wat we willen hebben en dit niet hoef te onthouden"
Tess, 28
Bezoeker
''Het is een verademing om niet meer te hoeven schreeuwen en ook niet naar schreeuwende mensen te hoeven luisteren.
Wouter, 24
Barmedewerker
"Wij waren met een groep van 8 bij Fiesta Macumba. We hoefde niet elke keer een pdf te opnenen maar hadden de tickets mooi naast elkaar in de app''
Lies, 26
Bezoeker

Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen?