Casestudy

Het Doetinchems Manifest

Alles werd uit de kast gehaald voor de ultieme bezoekerservaring met de integraties van Partypay: van tickets en lockers tot de timetable, plattegrond en het verzenden van pushmeldingen – allemaal in één overzichtelijke app.

het-doetinchems-manifest-2022-scaled

De Uitdaging

De fysieke munten vervangen voor een modern bestel- en betaalsysteem zonder de snelheid en financiële voordelen van de munt te verliezen. Daarnaast de bestellingen registreren en weergeven in een overzichtelijk dashboard. Dit alles in een makkelijk adopteerbaar en gebruiksvriendelijk systeem.

Pascal van der Beek, 22-24 events

''We hebben verschillende systemen geprobeerd. Het pin-only systeem maakte te veel impact op de begroting met door de hoge transactiekosten. Met munten verkregen we te weinig inzichten in verkoopdata en het voelt niet meer van deze tijd. Partypay loste dit voor ons op.''

De oplossing

We hebben een koppeling gemaakt met Go-tickets om tickets overzichtelijk in de app weer te geven, inclusief de optie om eenvoudig munten op te waarderen. Dankzij de samenwerking met Locker Company kunnen bezoekers bovendien in dezelfde flow moeiteloos een locker reserveren. Zo heeft de bezoeker alle belangrijke informatie direct bij de hand, kan bij aankomst eenvoudig een locker openen en snel bestellingen plaatsen aan de bar.

74%

Had in de week voorafgaand aan het evenement de tickets opgehaald en heeft pushmeldingen geactiveerd in de App.

40%

Kostenbesparingen ten opzichte van fysieke munten: minder uitgaven aan hokjes, personeel, muntproductie en handling. Bij een pin-only cashless oplossing zouden de kosten nog hoger zijn uitgevallen door de transactiekosten."

40%

Had voorafgaand aan het evenement al een locker gereserveerd en munten gekocht, en kon op de dag zelf direct de locker openen met de pincode en bestellen aan de bar.

50%

Verhoogde snelheid aan de bar doordat barmedewerkers geen munten meer hoeven te tellen. Ook de bekers worden automatisch verrekend wat veel tijd scheelt.

Wat zeggen bezoekers en barmedewerkers?

"Ik vond het fantastisch dat ik alles vooraf al kon regelen. Normaal is het best een gedoe als je bij binnenkomst je munten en een locker gaat halen.
Sarah, 23
Bezoeker
''Ik heb het gevoel dat ik veel meer mensen heb kunnen helpen dan normaal doordat je alleen hoeft te pakken wat er op het scherm staat en op de betaalknop drukt.
Tobias, 24
Barmedewerker
De pushmeldingen waren erg handig. Toen bizzey bijna opkwam kregen we een push notificatie waardoor we snel naar de mainstage zijn gegaan.
Kim, 21
Bezoeker

Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen?